YOLSUZLUK DOSYASI /// ‘MaltaFiles’: Erdoğan ailesine 25 milyon dolarlık gemi ‘hediye edilmiş’

‘MaltaFiles’: Erdoğan ailesine 25 milyon dolarlık gemi ‘hediye edilmiş’

Bazı Avrupa gazeteleri tarafından sızdırılan "MaltaFiles" belgelerinde, Azeri bir işadamının 2008 yılında Erdoğan’a 25 milyon dolarlık gemi hediye ettiği ortaya çıktı.

European Investigative Collaboration (EIC) ağı tarafından yapılan araştırma ve the Black Sea, El Mundo gibi gazeteler tarafından yayımlanan "MaltaFiles" (Malta Dosyaları), Türkiye’yi de yakından ilgilendiriyor.

Belgelerde ortaya çıktığına göre, 2008 yılında Azerbaycanlı milyarder Mübariz Mansimov, dönemin başbakanı Recep Tayyip Erdoğan’a 25 milyon dolarlık bir gemi hediye etmiş.

İki yıl önce Türk vatandaşı olarak ismini Mübariz Gurbanoglu yapan Mansimov’un, bizzat Erdoğan’ın isteği üzerine vatandaş yapıldığı öne sürülüyor.

Mansimov’un, ABD Başkanı Donald Trump’ın da arkadaşı olduğu ve yemin törenine katıldığı biliniyor.

Belgelere göre Mansimov 2007 yılında bir gemi aldı ve Malta’da bu gemi için bir holding kurdu. Ekim 2008 yılındaysa, Man Adası’na (Isle of Man) kayıtlı bir şirket, Mansimov’un şirketini 25 milyon dolara satın almış.

Bu satın alan şirketin sahipleri ise, Erdoğan’ın kayınbiraderi Hasan Gülbaran ve Erdoğan’ın oğluydu. Ertesi gün, şirketi Mansimov tarafından ayarlanan 18.4 milyon dolarlık krediyi almış.

Buraya kadar her şey "normal" olsa da, iş burada bitmiyor. Belgelere göre Mansimov, 2015 yılı boyunca "leasing" (kiralama) hakları karşılığında, 7 yıllık kredinin hepsini, faiziyle birlikte, ödemeyi kabul etmiş.

Geri kalan 7 milyon dolarlık kısımsa, Erdoğan’ın "yakın bir arkadaşı" tarafından ödenmiş.

Mansimov’un şirketinin Karadeniz’deki petrol taşımacılığının üçte ikisine sahip olduğu ve kiralama hakkını 2020 yılına kadar, yıllık 1.2 milyona aldığı belirtiliyor.

2011 yılında gemiyi 7 milyon dolara "yakın bir arkadaşına" sattığı söylenmesine rağmen, Erdoğan’ın kayınbiraderi hâlâ geminin sahibi görünüyor.

EIC’ın ulaştığı Malta Belgeleri’nin 150 bin dökümandan oluştuğu belirtiliyor. Dökümanlar The Intercept Brasil, L’Espresso, Le Soir, NRC, Der Spiegel, the Romanian Centre for Investigative Journalism / TheBlackSea.eu, Mediapart, Politiken, NewsWeek Serbia, El Mundo, Expresso, Dagens Nyheter, Malta Today ve Agência Sportlight tarafından yayımlanıyor.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s